Ahad, 12 Julai 2020

Aku Anak Felda

Pada tahun 1977, bermulalah kehidupan baru aku sekeluarga yang berpindah ke Felda Kota Gelanggi 2 Jerantut Pahang dari kampung asal kedua ibubapaku Kg. Telok Ara Jitra Kedah. Pada waktu itu usia aku adalah 4 tahun. Pelbagai kenangan pahit manis semasa aku membesar di sana. Semuanya itu akan aku simpan sebagai satu lipatan sejarah dalam hidup aku untuk aku ceritakan kepada anak-anak nanti bertapa sukarnya kehidupan kami dulu. Biarkan cerita ini menjadi panduan dan tauladan kepada mereka semua.

Disini aku lampirkan photo-photo kenangan semasa aku membesar di sana.

Peneroka Felda Block  C18 tahun 1979
(Photo aku yang kecil sekali) 
Bersama rakan Dan jiran di Felda KG2.. Rozaini Kornain
Photo sekitar tahun 1986

Perlawanan Persahabatan antara murid dan guru Sek Men Jengka 10
Photo 1989

Pasukan Bolasepak Sek Men Jengka 10
Photo Tahun 1989

Tingkatan 5 Sek Men Jengka 10
Tahun 1990

Tingkatan 1 Sek Men Jengka 10 Bandar Pusat Jengka Maran Pahang
Photo Tahun 1986

Darjah 5 Sek Keb Felda Kota Gelanggi Dua Jerantut Pahang
Photo Tahun 1984

Darjah 3 Sek Keb Felda Kota Gelanggi Dua Jerantut Pahang
Photo Tahun 1982

Darjah 4 Sek Keb Felda Kota Gelanggi Dua Jerantut Pahang
Photo Tahun 1983

Darjah 3 Sek Keb Felda Kota Gelanggi 2 Jerantut Pahang
Photo Tahun 1982

Darjah 6 Sek Keb Felda Kota Gelanggi 2 Jerantut Pahang
Photo Tahun 1985

Tingkatan 5 Sek Men Jengka 10 Bandar Pusat Jengka Maran Pahang
Photo Tahun 1990

Tiada ulasan: